تحلیل و بررسی مشخص کردن وجود یا عدم وجود رابطه بین سبکهای تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای 125صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 125 |
حجم | 115 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مقاله روانشناسی |
توضیحات کامل
فهرست مطالب :
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف پژوهش
تعاریف و اصطلاحات و واژهها
الف) مرور مبانی نظری
تفکر چیست؟
انواع تفکر
اقدامات عملی
سبک تفکر
سبکهای شناختی
انواع سبکها
انواع سبکهای تفکر
سبکهای تفکر هریسون و برامسون
اصول سبکهای تفکر
رابطه سبکهای تفکر و شیوههای تفکر
متغیرهای مؤثر در شکل گیری سبکهای تفکر
ب) مرور پیشینه پژوهشی سبکهای تفکر
نظریه یادگیری
یادگیری هشیارانه (یادگیری _ هوشیاری) یا یادگیری رسمی (تدوین شده یا برنامه ریزی شده)
یادگیری به عنوان یک فرایند، نظریه یادگیری
یادگیری چیست؟
روند جاری در نظریههای یادگیری
چگونه یادگیری در نتیجه رشد تغییر میکند؟
انگیزش و یادگیری
عوامل انگیزش
انگیزش درونی و انگیزش بیرونی
نظریه انتظار X ارزش اتیکنسون
نظریه یادگیری اجتماعی راتر
نظریه سبک اسنادی واینر
نظریه دوئک درباره تحول شایستگی
آموزشگاه گوتنبرگ (دانشکده گوتنبرگ)
پاسک
بیگز
نقش تفاوتهای فردی در رویکردهای یادگیری
پیشینه تحقیق
نوع پژوهش
جامعه، نمونه و روش نمونهگیری
روش نمونهگیری
ابزارهای پژوهش
اعتبار و روائی پرسشنامه سبکهای تفکر
پرسشنامه فرآیند مطالعه
بمنظور بررسی اعتبار این آزمون با روش ضریب آلفای کرنباخ (پیروان، ۱۳۸۷)
روش نمره گذاری پرسشنامه فرآیند مطالعه با رویکرد یادگیری
روش تجزیه و تحلیل دادهها
توصیف آماری دادهها
توزیع فراوانی متغیرهای پژوهش
استنباط آماری دادهها
خلاصه تحقیق
بحث و نتیجه گیری
محدودیتهای پژوهش
پیشنهادات پژوهش
قسمتی از متن :
مقدمه
اصطلاح «تفکر» از جمله اصطلاحات یا مفاهیم کلیدی در فرهنگ و ادبیات روانشناسی است که تقریباً همه مردم، اعم از کوچک و بزرگ یا با سواد و بی سواد آن را به کار میبرند و بسیاری نیز آن را با اهمیت قلمداد کرده و یکی از ویژگیهای آدمی میدانند، طوری که گاهی انسان را «حیوان متفکر» تعریف کردهاند (ارسطو، 1650).
روانشناسان در این که تفکر ریشه حل مساله و خلاقیت است، یعنی باید بتوانیم بیاندیشیم یا بتوانیم مسائل را حل کنیم یا خلاقیتی نشان دهیم، اتفاق نظر دارند. تمامی دانشآموزان و دانشجویان نیز نیاز دارند، به طور روشن بیاندیشند و نظامهای تربیتی هم متعهدند که دانشآموزان را در فراگیری تفکر راهنمایی کنند.
آنچه در زندگی برای ما اتفاق میافتد، نه تنها به میزان درست اندیشیدن، بلکه به چگونگی تفکر ما نیز مربوط است. همینطور یکی از اصول اساسی روانشناسی تربیتی معاصر این است که سطح اندیشیدن دانشآموزان، به عنوان یکی از مهمترین پیشبینی کنندههای موفقیت آنها در مدرسه قلمداد میشود.
رابرت استرنبرگ (1994)، شیوههای متفاوت افراد در پردازش اطلاعات را به عنوان «سبکهای تفکر» نامگذاری کرده است. به نظر او، شیوههای تفکر به عنوان شیوههای ترجیح داده شده در بکارگیری استعدادها تعریف میشود…
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود