تحلیل و بررسی نظریه ها و مفاهیم ارتباطات اجتماعی
تحلیل و بررسی نظریه ها و مفاهیم ارتباطات اجتماعی دارای67 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 67 |
حجم | 41 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مقاله روانشناسی |
توضیحات کامل
فهرست مطالب :
بخش اول
روند تاریخی – تحقیقی
نظریه تزریقی
نظریه استحکام یا تأثیر محدود
نظریه استفاده و رضامندی (نیازجویی)
نظریه برجسته سازی
نظریه وابستگی مخاطبان
نظریه شکاف آگاهی
نظریه کاشت
بخش دوم
شخصیت سازی و چهره پردازی در وسائل ارتباط جمعی :
مقدمه
تحقیق درباره شخصیت
تعریف شخصیت بر مبنای خصلت های ثابت و متناقص نما
خلق پیش داستان
روانشناسی شخصیت
خلق روابط شخصیت
شخصیت های فرعی
گفتگو نویسی
خلق شخصیت های غیر واقعی
ماواری خلق شخصیت های قالبی
قسمتی از متن :
نظریه های مربوط به تأثیر پیامدهای ارتباطی
– تاریخچه تحقیق در تأثیرات رسانه ها
در بسیاری از موارد ، تاریخ تحقیق در ارتباط ، در واقع تاریخ تحقیق در تأثیرات است که خود نشان دهنده اهمیت تأثیرات در مطالعات ارتباطات است . در طول سالها ، مفهوم سازی از تأثیرات حد زیادی تغییر کرده است . در این تحول ، سه مرحله کم و بیش مجزا شناسایی شده است :
در مرحله آغازین ، تصور می شد ارتباط جمعی دارای تأثیرات بسیار نیرومند است . این نظریه در سالهای میانه دو جنگ جهانی برتری داشت . اصطلاحاتی مانند « نظریه گلوله جادویی» و « نظریه تزریقی » برای توصیف این مرحله آغازین مفهوم سازی از تأثیرات ارتباط جمعی به کار می رود .
مرحله دوم زمانی پدیدار شد که محققان در باب این تأثیرات به تردید افتادند و شواهدی برای تأیید آنها پیدا نکردند . بسیاری از آنان عباراتی مانند « نظریه تأثیر محدود » یا « استحکام » را بکار گرفتند تا جریان عمده این مرحله را که از پایان جنگ جهانی دوم تا آغاز دهه هفتاد طول کشید ، نامگذاری کنند .
از آن زمان تاکنون ، محققان بسیاری از بازگشت به مفهوم رسانه های جمعی نیرومند جانبداری کرده اند . « اسپ » (1986) فرضیات اصلی مرحله اول را چنین توصیف می کند …
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود